Rugby-ul este un sport minunat, o copie a vieții reductibilă la un teren cu buturi, un balon oval, un set de reguli și… o mulțime de învățăminte. Rugby-ul reprezintă o valoare seculară a umanității care trebuie întreținută și promovată. Permanent! Nu doar azi sau mâine, ori numai când ne convine! Rugby-ul îți dă totul, dacă îi dai totul!
Promovarea, în actuala epocă, reprezintă un factor esențial pentru crearea unei identități, dar mai ales pentru păstrarea acesteia. Din fericire, sau din nefericire, posibilitățile tehnologice ale perioadei permit ca lucruri care altădată erau inimaginabile, să se întâmple cu minimum de efort sau de resurse.
Rugby-ul românesc, poate mai mult ca oricând, are nevoie de promovare și de ajutor, de la toată lumea. De aceea, pe cale oficială, dorim să mulțumim tuturor celor care, prin diverse mijloace și metode, promovează rugby-ul. Canalul public, TVR, prin extensia TVR Sport, face o mulțime de eforturi pentru balonul oval. La fel și posturile private cum ar fi Digi Sport, Prima Sport și, mai nou, Pro TV, prin instrumentul online Voyo.ro. Pe parte de radio, întotdeauna postul public, Radio România Actualități, a fost vectorul de care rugby-ul a avut nevoie, la fel cum eforturi se fac și din partea Radio Sport Total FM. Agenția Națională de Presă, Agerpres, prin fluxul său informațional, dar și prin site-ul propriu, este un partener de nădejde al rugby-ului românesc. Ziarele online alocă, atunci când se întâmplă lucruri importante, spații pentru rugby, iar constanța informațiilor de pe www.gsp.ro nu poate decât să ne bucure. Un site de tradiție, pentru balonul oval, este www.rugby.ro, strădaniile lui Marian Burlacu fiind de apreciat. Mai nou ca resursă, www.r15.ro a demonstrat că dorește binele rugby-ului românesc, postând materiale de interes. Rugbymania.ro este o altă interfață care, de-a lungul vremii, a ajutat rugby-ul nostru, iar precum cele enumerate mai sunt și alte resurse online, naționale și locale. Ne-ar fi greu să le anunțăm pe toate, dar nu ne este greu să recunoaștem că toate acestea sunt de mare ajutor pentru rugby și, public, mulțumim tuturor pentru munca depusă în folosul balonului oval. La acestea se adaugă o infinitate de pagini de Facebook, Instagram, X, TikTok, Whatsapp, etc., care au rolul de a fi o veritabilă rampă de lansare către public. Acestea sunt la fel de importante, ori poate chiar mai importante, comparativ cu website-urile în sine.
Instituțiile mass-media, publice sau private, sunt responsabile pentru conținutul pe care îl postează. În egală măsură, Federația Română de Rugby, care este o instituție de interes național și de utilitate publică, singura cu competențe în organizarea și administrarea rugby-ului românesc, încearcă să informeze iubitorii de rugby prin conținut variat, de la comunicări oficiale până la povești și analize. Îi rugăm pe cei care citesc și consumă toate informațiile din rugby, să facă o singură, dar mare diferență. Ceea ce se postează pe www.rugbyromania.ro, site-ul oficial al Federației Române de Rugby, este, cu siguranță, ceva oficial, care nu mai are nevoie de verificări. Ceea ce se postează pe alte site-uri, fără a fi citată singura sursă oficială, www.rugbyromania.ro, trebuie înțeles ca un conținut propriu, dar care nu are caracter oficial. Facem precizările necesare pentru a evita unele confuzii care, din păcate, pot apărea cu ușurință. Ceea ce se postează pe Rugby Romania, profil oficial al FRR pe toate rețelele de socializare, este oficial și poate fi preluat, cu precizarea sursei, de către oricine.
Important este că, pentru ca jurnaliștii să aibă ce scrie și ce comenta, avem nevoie de un conținut rugbystic, tehnico-tactic, voluminos și de calitate. Însă, aportul mass-media, la creșterea acestui conținut, este importantă și facem apel, la toate sursele, să ajute rugby-ul românesc, așa cum au făcut-o și până acum. Ne-ar bucura ca instituțiile mass-media, indiferent de tipul lor, să preia, cotidian, informațiile și articolele oficiale pe care noi le postăm pe www.rugbyromania.ro. Această contribuție directă poate schimba performanțele echipelor, sporind atenția publicului și numărul de spectatori, fapt pentru care vă mulțumim anticipat!
Articol scris de Cristi Frisk


.png)


















































