Caută
Close this search box.

E-Antrenor: RUGBY- GHID PRACTIC PENTRU COPII – NIVEL I

GHID PRACTIC PENTRU COPII

Acest ghid pentru copii ce cuprinde 18 fise a fost realizat pentru a ajuta antrenorii ce se ocupa cu aceasta categorie (8 – 10 ani).
El se doreste a fi un caiet ce cuprinde mai multe jocuri ce pot fi realizate de catre copii.
Acest ghid nu este tabu. El vrea sa completeze si sa modifice benefic jocul pentru a-l face mai atractiv. Exemplu: sunt inventate o multitudine de trasee. Evitasi sa dati prea multe indicatii – trei actiuni indicate sunt de ajuns.
Lucrarea de fata doreste sa raspunda obiectivelor pedagogice ale acestei varste si anume asigurarea dezvoltarii copilului pe plan motric, psihologic (afectiv) si cognitiv.

RUGBY-ul ESTE UN MIJLOC CE AJUTA COPILUL SA CREASCA.

Jocul trebuie sa fie privilegiat si sa solicite imaginatia copilului.

Cum se citesc aceste fise ?

Obiectivele generale si specifice: sunt ceea ce se cauta sa se dezvolte cu situatia creata.
Logistic: cu putine materiale (conuri), toate actiunile sunt realizabile.
Asezarea initiala: este desenul ce permite vizualizarea exercitiului cu dimensiunile terenului.
Observatii: ceea ce se va spune copiilor pentru a le explica ceea ce pot si trebuie sa faca.
Lansarea jocului: cum va incepe jocul, foarte important pentru atingerea obiectivului dorit. Daca aruncam balonul in sus, sau il lansam pe sol, sau il vom da in mana copilului, continutul actiunii va fi diferit.
Comportamentul copiilor: ceea ce noi dorim ca micii sportivi sa realizeze; daca nu vedem realizate actiunile propuse fie vom corecta actiunile copiilor, fie vom schimba exercitiul adaptandu-l nivelului colectivului.
Scopul jocului: copilul trebuie sa stie ca pentru a castiga trebuie sa faca cateva actiuni. Vom sfatui atat atacul, cat si apararea.
Contributia educatorului: este „povestea” pe care educatorul o poate crea pentru fiecare exercitiu. El trebuie sa solicite imaginatia copiilor si sa-i implice in aventura. Poate fi vorba de exemple istorice care se pot da in functie de experienta si particularitatile locale.
Variante: simplificarea sau complicarea situatiilor in functie de reactia colectivului.
Se va incerca o trecere de la grupuri mici (de patru-cinci copii) la lucru individual, astfel incat fiecare copilul sa aiba posibilitatea de a se exprima.
Pentru a incheia aceasta introducere, trebuie spus ca PLACEREA COPILULUI trebuie sa fie prioritatea noastra absoluta.

Mult succes tuturor !

Daniel Mitrea
Antrenor Federal

Fisa 1

Ți-a plăcut articolul? Distribuie-l către prietenii tăi:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole similare:

Link-uri utile