Manual pentru antrenorii de juniori: Capitolul IV – Organizarea lectiei de antrenament

E-Antrenor

Structura lectiei de antrenament

Un antrenament clasic de rugby are urmatoarea structura:

1. Incalzirea;
2. Exercitii pentru invatarea /consolidarea /perfectionarea tehnicii individuale;
3. Exercitii pentru invatarea /consolidarea /perfectionarea tehnicii colective (de compartiment);
4. Joc;
5. Refacere dupa efort

O alta structura care ar fi de urmarit este cea „clepsidra” in care se pleaca de la colectiv, se corecteaza greselile in exercitii pe grupuri mai mici si se evalueaza progresul din nou prin lucru colectiv. Structura acestei lectii ar fi urmatoarea:

  1. Incalzire
  2. Joc
  3. Tehnica individuala
  4. Joc
  5. Refacere dupa efort

Copii mai mici de 10 ani – Rugby Non contact, Rugby Tag
1. Jocuri de incalzire (10 min.)
2. Tehnica individuala – in special alergare si controlul balonului (10 min.)
3. Joc de rugby – explicarea regulamentului (30 min.)
4. Revenire dupa efort (5 min.)

Copii mai mici de 12 ani – Rugby in X
1. Incalzire – exercitii de intinderi, exercitii dinamice pentru angrenarea organismului in efort (10 min.)
2. Tehnica individuala – tehnica postului si de compartiment. Incredere in contact (30 min.)
3. Joc de rugby – explicarea regulamentului (30 min.)
4. Revenire dupa efort (5 min.)

Copii mai mici de 14 ani – Rugby in XII
1. Jocuri de incalzire exercitii de intinderi, exercitii dinamice pentru angrenarea organismului in efort (10 min.)
2. Tehnica individuala – tehnica postului si de compartiment. Incredere in contact (30 min.)
3. Joc de rugby – aparare activa si semiactiva pe spatii cu diverse dimensiuni (50 min.)
4. Revenire dupa efort (5 min.)

Juniori mici (IV) – sportivi mai mici de 15 ani – Rugby in XV
1. Jocuri de incalzire exercitii de intinderi, exercitii dinamice pentru angrenarea organismului in efort (10 min.)
2. Tehnica individuala – tehnica postului (20 min.)
3. Tehnica de compartiment, lansari de joc din momente fixe (20 min.)
3. Joc de rugby – aparare activa si semiactiva pe spatii cu diverse dimensiuni (40 min.)
4. Revenire dupa efort ( 5 min.)

Ți-a plăcut articolul? Distribuie-l către prietenii tăi:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole similare:

Link-uri utile