In conformitate cu Hotararile Biroului Federal din 11 Decembrie 2010 privind desfasurarea campionatelor nationale de rugby, respectiv Campionatul National de Rugby in Sapte Divizia Nationala de Seniori 2011, va reamintim urmatoarele:
1. S-a aprobat desfasurarea a 4 (patru) etape, sistem turneu (program omologat I.R.B. F.I.R.A. – A.E.R.), Rugby Seven European Circuit, astfel:
a) Etapa I – duminica 09 Octombrie 2011 – Brasov;
b) Etapa a II-a – duminica 16 Octombrie 2011 – Iasi;
c) Etapa a III-a – duminica 23 Octombrie 2011 – Barlad;
d) Etapa a IV-a – duminica 30 Octombrie 2011 – Buzau.
2. La competitie participa, obligatoriu, toate cluburile care au echipe in Divizia Nationala de Seniori, editia 2011. Avand in vedere numarul impar de echipe participante (sapte), gazdele fiecarui turneu sunt obligate sa prezinte, in plus, o echipa (a opta) ce va evolua sub denumirea ,,Selectionata Locala”, ce nu va fi punctata in clasament.
3. Echipele vor fi repartizate in 2 grupe, pe baza clasamentului editiei anterioare 2010 si tragerii la sorti efectuata de calculator.
4.a. Jocurile in cadrul celor 4 turnee se vor desfasura intr-o singura zi, atat in grupe, cat si meciurile finale, in total 20 de partide.
b. Punctele acordate pentru stabilirea clasamentului turneului, in grupe, sunt : joc castigat – 3 puncte; joc egal – 2 puncte; joc pierdut -1 punct.
c. Daca o echipa nu se prezinta sau in mod intentionat, refuza sa joace sau abandoneaza un joc, (se retrage de pe teren), fara acordul arbitrului, pe baza confirmarii Directorului Turneului, ea va fi exclusa din turneul respectiv, i se va scadea un punct din totalul punctelor acumulate pana in acel moment si va fi amendata cu 1.000 Euro, conform prevederilor R.O.A.R..
d. Toti sportivii trebuie sa aiba carnetele de legitimare cu viza anuala a FRR, viza medicala valabila si sa fie asigurati medical si de accidente.
5.a. In caz de egalitate de puncte, pentru stabilirea clasamentelor grupelor se vor aplica prevederile ROAR, Art. 46 – CLASAMENTUL – Alin. 46.5.
b. Dupa terminarea jocurilor in grupe, pe baza clasamentelor intocmite de organizatori, conform aceluiasi sistem Rugby Seven European Circuit, se vor disputa partidele finale.
6.a. Durata jocurilor in grupe va fi 2 reprize a 7 minute, cu o pauza de 1 minut. Durata finalei pentru locul 1 va fi 2 reprize a cate 10 minute, cu o pauza de 2 minute.
b. La jocurile finale, daca dupa consumarea timpului regulamentar de joc scorul se mentine egal, urmeaza sa se dispute 2 reprize de prelungiri a cate 2 minute. Jocul va fi castigat de prima echipa care in aceasta perioada reuseste sa marcheze o incercare.
Daca la terminarea prelungirilor scorul se mentine egal, pentru stabilirea invingatoarei meciului se vor executa cate 3 lovituri de picior cazute de pe linia de 22, in ordinea: centru, 15 m de linia de margine stanga si 15 m de linia de margine dreapta de catre jucatori diferiti, care erau in teren la terminarea jocului. Tragerea la sorti a butului si a echipei care incepe prima sa execute loviturile se vor face de catre arbitru si cei doi capitani de echipa.
Daca nici una dintre echipe nu va marca in prima serie de 3 lovituri, se va continua executarea loviturilor, alternativ, de cate un jucator al fiecarei echipe (din locurile care urmeaza), pana in momentul in care una dintre echipe rateaza („moarte subita”).
7. La toate jocurile tragerea la sorti a echipei care are lovitura de incepere sau isi alege terenul se va face de catre arbitrul partidei, in pauza jocului anterior.
La aceasta participa capitanii sau un reprezentant al fiecarei echipe.
8. Raportul de arbitraj va fi inmanat reprezentantilor echipelor cu 30 minute inainte de inceperea jocului respectiv, pentru a fi completat.
9.a. Un sportiv eliminat definitiv la un joc nu va avea dreptul de a mai lua parte la competitie pana la clarificarea cazului, in conformitate cu prevederile Regulamentului Disciplinar al FRR.
b. Un jucator care primeste cartonas galben, va fi eliminat 2 minute si va trebui sa mearga rapid la locul desemnat de organizator. Dupa ce ajunge acolo, jocul va fi reluat.Va intra cand jocul este oprit, dupa trecerea celor 2 minute.
c. Dupa acordarea unui cartonas rosu, arbitrul jocului are obligatia de a face un raport suplimentar, in care va mentiona: numele si prenumele jucatorului eliminat, numarul carnetului de legitimare, minutul si cauzele eliminarii din joc. Acesta urmeaza sa se anexeze la raportul de arbitraj al partidei respective, jucatorul respectiv urmand sa fie judecat de catre Comisia de Disciplina a turneului.
10.a. Dupa terminarea fiecarei etape se va intocmi un clasament intermediar, iar la finalul competitiei, dupa cele patru etape de la Bucuresti, Baia Mare si Constanta, pentru desemnarea echipei campioane si a celorlalte locuri, se va intocmi un clasament general, pe baza aditionarii punctelor acumulate.
b. La egalitate de puncte, pentru stabilirea locurilor, se va tine seama de urmatoarele criterii: cele mai multe victorii obtinute in cele 4 turnee; diferenta mai mare dintre punctele marcate si cele primite; numarul mai mare de incercari reusite in toate jocurile disputate; numarul mai mic de cartonase galbene primite; numarul mai mic de etape de suspendare acumulate de jucatori.
11.a. Lotul fiecarei echipe va cuprinde 12 jucatori, dintre care pe Raportul de Arbitraj vor fi nominalizati doar 10 dintre acestia, 1 antrenor si 1 manager.
b. Fiecare echipa va trebui sa aiba la jocuri cate 2 randuri de tricouri numerotate. Cei 12 jucatori folositi de echipe vor trebui sa poarte acelasi numar pe toata durata turneului. De asemenea, fiecare echipa va avea 2 baloane oficiale pentru jocuri.
12. Asistenta medicala va fi asigurata de un medic oficial al turneului, stabilit si platit de catre FRR.
13. F.R. Rugby va suporta si cheltuielile legate de asigurarea ambulantei cu resuscitare.
14. Echipele vor trimite listele de inscriere a jucatorilor participanti la turnee, conform formularului anexat, la FRR, cu maxim 4 zile inainte de inceputul fiecarui turneu, (persoana de contact dl. Paraschivescu Mircea), stampilat si cu semnatura presedintelui clubului.
15. Totodata, va informam ca, cheltuielile legate de baremurile de arbitraj si Comisia de Organizare vor fi suportate in mod egal de catre echipele participante, conform Hotararii F.R.R. din data de 11.08.2008.
SCM Timișoara - CS Dinamo