Caută
Close this search box.

Divizia A debuteaza in 2 aprilie

La Bucuresti va avea loc un nou curs World Rugby Level 1 pentru antrenori.

Federatia Romana de Rugby

REGULAMENTUL ORGANIZARII SI DESFASURARII CAMPIONATULUI NATIONAL DE SENIORI DIVIZIA A – D.A.

GENERALITATI
In conformitate cu Hotararea Adunarii Generale a F.R.R. din 30 Aprilie 2010 s-a aprobat sistemul competitional la nivelul echipelor de seniori pe trei nivele valorice : Superliga, Divizia Nationala de Seniori – DNS si Divizia A.

ECHIPE PARTICIPANTE:
Participa 10 echipe din Divizia A, editia 2010; Echipele vor fi repartizate in 2 grupe geografice, A si B, (cate 5 echipe in fiecare grupa);

MODUL DE ORGANIZARE A COMPETITIEI
Competitia se va organiza astfel :
Jocuri : 1 tur – 1 retur (10 etape-8 jocuri/echipa);
Primele 2 echipe din fiecare grupa vor disputa baraj de promovare in Divizia Nationala de Seniori – DNS, locul 1 din grupa A cu locul 2 din grupa B si locul 2 din grupa A cu locul 1 din grupa B, jocuri tur – retur (2 etape).
Echipele promovate vor disputa o partida, pe teren neutru, pentru stabilirea Campioanei Diviziei A, iar celelalte doua, de asemenea o partida, tot pe teren neutru, pentru stabilirea locurilor 3 si 4 (1 etapa).
Stabilirea primelor 4 locuri se va face Conform prevederilor ROAR, Art. 46.
Echipa care la sfarsitul campionatului termina pe locul I va fi declarata Campioana Nationala Divizia A – D.A., primind cupa, diploma, medalii si tricouri, echipa de pe locul al – II –lea va fi declarata vicecampioana, primind cupa, diploma, medalii, iar echipa clasata pe locul al – III –lea va primi cupa, diploma, medalii.

MODUL DE DESFASURARE A COMPETITIEI
Sistemul competitional este primavara – toamna, inceperea turului, respectiv returului fiind aprobate de Biroul Federal in sedinta sa din 25 februarie 2011.
Ziua de competitie este sambata, in mod exceptional, in cazuri bine justificate, se pot programa si juca partide si in alte zile ale saptamanii.
Ora oficiala de incepere a partidelor – 10.00, aceasta putand suferi modificari in functie de solicitarile scrise ale echipelor vizitatoare.
Programarea jocurilor se va face conform Tabelei Berger.
Cererea de inscriere (tip FRR) + tabelul nominal (minimum 26 de jucatori), (anexa 1), trebuiesc trimise la Departamentul Competitii pana la data de 15 martie 2011. Orice modificare (intrare – iesire sportiv) de pe tabelul nominal va fi comunicata prin fax nr. 021/319.24.49 sau pe mail mircea.paraschivescu@frr.ro, pana cu cel tarziu 48 de ore inainte de ora de desfasurarea a partidei pentru care se solicita modificarea.
De asemenea, odata cu cererea de inscriere (15 martie 2011), se va depune, in copie xeroxata, tabelul cu numele si prenumele sportivilor care, sub semnatura olografa, declara pe propria raspundere ca au fost instruiti privind consumul de medicamente, substante sau alte stimulente incluse in listele Agentiei Nationale Anti Dopind, folosirea acestora fiind interzisa in procesul de pregatire.(anexa nr. 2). Tabelul va fi stampilat si semnat de catre presedintele(directorul) clubului si antrenor(i).
Asigurarile medicale, respectiv tabelul centralizator in copie xeroxata semnat, datat si stampilat de societatea de asigurare, sau copiile individuale xeroxate ale acestora, precum si copia facturii prin care se atesta plata serviciilor contractate, impreuna cu Contractele de munca, si/sau Conventiile Civile sa parvina la FRR, Departamentul Competitii, pana cel tarziu cu 48 de ore inaintea inceperii competitiei, respectiv 31 martie 2011. Orice modificare (intrare – iesire sportiv), de pe tabelul nominal de asigurari va fi comunicata prin fax nr. 021/319.24.49 sau mail mircea.paraschivescu@frr.ro, pana cu cel tarziu 48 de ore inainte de ora de desfasurarea a partidei pentru care se solicita modificarea.

FRR recomanda sportivilor sa poarte proteze dentare pe durata jocurilor oficiale si amicale, urmand ca din sezonul 2012 acest lucru sa fie obligatoriu.

Cluburile sunt obligate sa achite taxa anuala pana la inceperea competitiei sau cel mai tarziu pana in data de 31 martie.
De asemenea, pana la inceperea competitiei, cluburile au obligatia sa efectueze, pe carnetele de legitimare ale sportivilor, viza anuala de participare, in perioada cuprinsa intre 1 ianuarie si pana cel mai tarziu cu 48 de ore pana la inceperea competitiei.
Totodata, sportivii au obligatia sa aiba inscrisa in carnetele de legitimare viza medicala, care trebuie efectuata cel putin de doua ori pe an ; valabilitatea acesteia este de maximum sase luni. Mentionam ca se poate accepta si aviz medical provizoriu, individual, eliberat de autoritatea competenta (maximum 21 de zile, de la data scadenta a ultimei vize medicale).
Carnetele de legitimare pentru sportivii ce evolueaza in linia intai, antrenati si experimentati corespunzator pentru posturile respective, vor trebui sa aiba viza specifica a Departamentului Competitii, pe baza solicitarilor scrise facute de cluburi. Facem precizarea ca disputarea gramezilor ordonate se va face dupa regulile specifice aplicate la juniori U19 (impingerea va fi permisa nu mai mult de 1,5 metri, dupa introducerea balonului, dezaxarea gramezii ordonate nu mai mult de 45 de grade, numai numarul 8 se desprinde cu balonul in mana).
Conform prevederilor R.O.A.R., cluburile au obligatia, la jocurile disputate pe propriul teren, sa asigure prezenta pe toata durata partidei, a unei ambulante dotate cu aparatura de resuscitare si personal calificat aferent, cat si a unui medic oficial al meciului, care va sta la teren pe intreaga durata a acestuia.
Pana la inceperea competitiei cluburile au obligatia sa asigure la terenul de joc spatiile necesare efectuarii controalelor doping si dotarea acestora cu cele necesare conform Normelor de licentiere a cluburilor, Art. 6.5.4.
Sportivii care sunt eliminati temporar cu cartonase galbene, exceptand greselile tehnice repetate, trebuie sa achite suma de 50 de lei la arbitrul partidei, imediat dupa terminarea acesteia, sau ulterior la FRR pana la data disputarii urmatorului joc. Cei care nu-si achita suma respectiva nu vor avea drept de joc in etapa/etapele urmatoare.
Terenurile pe care se vor disputa partidele la nivelul Diviziei A- D.A. trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:
– Incinta terenului de joc va fi inconjurata de o mana curenta, instalata la cel put,in 3,50 m de liniile care-l delimiteaza.
– Culoar de acces intre vestiare s,i terenul de joc, cu bariera(.
– Minimum 2 vestiare pentru jucatori, fiecare cu o suprafata de 25 m.p. si cu dotarile necesare.
– Vestiar pentru arbitri cu o suprafata de minimum 10 m.p., dotat cu cele necesare. Acest vestiar poate fi utilizat si pentru controlul antidoping.
– In masura posibilitatilor este de dorit o camera destinata ingrijirilor medicale, cu brancarda si post telefonic.
– Un post de prim ajutor, mobil, pentru spectatori.
– Tribune cu o capacitate de minimum 200 locuri pe scaune, numerotate, din care cel put,in, 5-10 locuri rezervate pentru presa.
– Parcare pentru 10 autoturisme s,i 2 locuri pentru autocare.
– Iluminare 400 lux/m.p.
– Sonorizare pentru public.
Termenul limita pentru asigurarea conditiilor minime mentionate mai sus este data de 01 martie 2013.

DISPOZITII FINALE
In desfasurarea competitiei, pe toata durata acesteia, reprezentantii oficiali, sportivii echipelor si celelalte persoane angrenate in pregatirea, organizarea si desfasurarea acesteia trebuie sa respecte principiile de etica si deontologie in rugby, prevazute in Anexa nr.3, care in opinia noastra, vor asigura conditiile propice climatului de fair-play si vor duce la disparitia manifestarilor contrare principiilor acestui sport.
Echipele vor respecta in totalitate prevederile Statutului F.R.R., ale R.O.A.R., Regulamentului Disciplinar al F.R.R., Regulamentului privind Statutul si transferul jucatorului de rugby, precum si a Hotararile Adunarilor Generale si ale Biroului Federal al F.R.R.

Anexa nr.1

Anexa nr.2

Anexa nr.3

Grupele au fost intocmite pe criterii geografice, iar pozitiile echipelor in acestea pe baza numarului de puncte acumulate in campionatul 2010.

GRUPA A GRUPA B
1. RC Grivita 1. CS Olimpia Bucuresti
2. CS Metrorex Bucuresti 2. CS Sportul Studentesc
3. CSM Sibiu 3. CSR Callatis Mangalia
4. CS Arsenal BL Targoviste 4. CS Navodari
5. CSM Pitesti 5. RCM Galati

GRUPA A

TUR

Etapa I-a
02 Aprilie 2011

1.CSM Pitesti-CS Metrorex Arpechim 11.00
2.CS Arsenal BL Tgv.-CSM Sibiu UM 14.00
RC Grivita sta.

Etapa a-II-a
09 Aprilie 2011

3.RC Grivita-CSM Pitesti P. Copilului 11.00
4.CS Metrorex-CS Arsenal BL Tgv. Ciurel 11.00
CSM Sibiu sta.

Etapa a-III-a
16 Aprilie 2011

5.CS Arsenal BL Tgv.-RC Grivita UM 11.00
6.CSM Sibiu-CS Metrorex B. Boboc 14.00
CSM Pitesti sta.

Etapa a-IV-a
30 Aprilie 2011

7.RC Grivita-CSM Sibiu P. Copilului 14.00
8.CSM Pitesti-CS Arsenal BL Tgv. Arpechim 11.00
CS Metrorex sta.

Etapa a-V-a
07 Mai 2011

9.CS Metrorex-RC Grivita Ciurel 11.00
10.CSM Sibiu-CSM Pitesti B. Boboc 13.00
CS Arsenal BL Tgv. sta.

RETUR

Etapa a-VI-a
14 Mai 2011

11.CS Metrorex-CSM Pitesti Ciurel 10.00
12.CSM Sibiu-CS Arsenal BL Tgv. B. Boboc 13.00
RC Grivita sta.

Etapa a-VII-a
21 Mai 2011

13.CSM Pitesti-RC Grivita Arpechim 11.00
14.CS Arsenal BL Tgv.-CS Metrorex UM 11.00
CSM Sibiu sta.

Etapa a-VIII-a
28 Mai 2011

15.RC Grivita-CS Arsenal BL Tgv. P. Copilului 11.00
16.CS Metrorex-CSM Sibiu Ciurel 14.00
CSM Pitesti sta.

Etapa a-IX-a
04 Iunie 2011

17.CSM Sibiu-RC Grivita B. Boboc 14.00
18.CS Arsenal BL Tgv.-CSM Pitesti UM 11.00
CS Metrorex sta.

Etapa a-X-a
11 Iunie 2011

19.RC Grivita-CS Metrorex P. Copilului 10.00
20.CSM Pitesti-CSM Sibiu Arpechim 11.00
CS Arsenal BL Tgv. sta.

GRUPA B

TUR

Etapa I-a
02 Aprilie 2011

1.RCM Galati-CS Sportul Stud. 12.00 2.CS Navodari- CSR Mangalia 11.00
CS Olimpia sta.

Etapa a-II-a
09 Aprilie 2011

3.CS Olimpia-RCM Galati 12.00
4.CS Sportul Stud.-CS Navodari 12.00
CSR Mangalia sta.

Etapa a-III-a
16 Aprilie 2011

5.CS Navodari-CS Olimpia 12.00
6.CSR Mangalia-CS Sportul Stud. 13.00
RCM Galati sta.

Etapa a-IV-a
30 Aprilie 2011

7.CS Olimpia-CSR Mangalia 13.00
8.RCM Galati-CS Navodari 11.00
CS Sportul Stud. sta.

Etapa a-V-a
07 Mai 2011

9.CS Sportul Stud.-CS Olimpia 10.00
10.CSR Mangalia-RCM Galati 12.00
CS Navodari sta.

RETUR

Etapa a-VI-a
14 Mai 2011

11.CS Sportul Stud.-RCM Galati 12.00
12.CSR Mangalia-CS Navodari 11.00
CS Olimpia sta.

Etapa a-VII-a
21 Mai 2011

13.RCM Galati-CS Olimpia 12.00
14.CS Navodari-CS Sportul Stud. 12.00
CSR Mangalia sta.

Etapa a-VIII-a
28 Mai 2011

15.CS Olimpia-CS Navodari 12.00
16.CS Sportul Stud.-CSR Mangalia 12.00
RCM Galati sta.

Etapa a-IX-a
04 Iunie 2011

17.CSR Mangalia-CS Olimpia 11.00
18.CS Navodari-RCM Galati 11.00
CS Sportul Stud. sta.

Etapa a-X-a
11 Iunie 2011

19.CS Olimpia-CS Sportul Stud. 10.00
20.RCM Galati-CSR Mangalia 11.00
CS Navodari sta.

Ți-a plăcut articolul? Distribuie-l către prietenii tăi:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole similare:

Link-uri utile

slot gacor